Czym jest Europejski Akt o Dostępności?
Europejski Akt o Dostępności (EAA), to dyrektywa Unii Europejskiej, mająca na celu zapewnienie dostępności wybranych produktów i usług (takich jak strony internetowe czy aplikacje mobilne) jak największej liczbie odbiorców, w tym osobom z niepełnosprawnościami.
- Audyt i identyfikacja wymogów EAA
- Dostosowanie stron i aplikacji do WCAG 2.1
- Opracowanie dokumentacji i deklaracji dostępności
EAA
Zapewnij zgodność z Europejskim Aktem Dostępności

Kogo dotyczy EAA?
Jakie obowiązki nakłada EAA na przedsiębiorstwa internetowe?
✔️zgodność ze standardem WCAG 2.1 – zapewnienie zgodności stron internetowych i aplikacji mobilnych z międzynarodowym standardem WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines) na poziomie AA.
✔️teksty alternatywne dla obrazów – wszystkie obrazy i grafiki na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej muszą posiadać teksty alternatywne (tzw. „alt‑y”), które opisują ich zawartość dla osób niewidomych lub słabowidzących, korzystających z czytników ekranu.


✔️obsługa za pomocą klawiatury – umożliwienie obsługi wszystkich funkcji strony internetowej lub aplikacji mobilnej za pomocą samej klawiatury, bez konieczności używania myszy.
✔️dostępny proces zakupowy – zapewnienie dostępnych formularzy, klarownych przycisków akcji, intuicyjnej nawigacji oraz zrozumiałych treści na każdym etapie transakcji.
✔️dostępność aplikacji mobilnych – dostosowanie aplikację w taki sposób, aby współpracowała z technologiami asystującymi, takimi jak czytniki ekranu używane przez osoby niewidome i słabowidzące.
Konsekwencje niedostosowania się do wymogów EAA:
➖kontrola wdrożenia może zostać wszczęta już na podstawie uzasadnionych wątpliwości. Nie trzeba czekać na formalne zgłoszenie naruszenia.
➖cisza oznacza zgodę: 30 dni na odpowiedź – brak odpowiedzi w ciągu 30 dni od daty otrzymania skargi od klienta będzie skutkował automatycznym uznaniem go za zasadne i nakładał na przedsiębiorstwo obowiązek spełnienia żądania klienta w ciągu maksymalnie sześciu miesięcy,
➖kary finansowe – wysokość grzywny może sięgnąć dziesięciokrotności przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedni, z zastrzeżeniem, że nie może przekroczyć 10% rocznego obrotu firmy.

Kluczowe aspekty
Co oferujemy?
Audyt zgodności z EAA
Orzeprowadzimy szczegółową analizę produktów i usług pod kątem wymogów Europejskiego Aktu Dostępności, identyfikując obszary wymagające dostosowania.
Dostosowanie do wymogów prawnych
Wdrożymy standardy EAA i WCAG 2.1, by Twój sklep był w pełni zgodny z przepisami.
Wsparcie w implementacji zmian
Doradzimy w zakresie konkretnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych, które zapewnią dostępność produktów i usług.
Opracowanie dokumentacji
Przygotujemy niezbędną dokumentację prawną, w tym politykę dostępności, deklaracje zgodności oraz regulaminy.
Utrzymanie zgodności po wdrożeniu
Zapewnimy bieżący monitoring zmian w przepisach i okresowe przeglądy dostępności, aby Twoje rozwiązania cyfrowe stale pozostawały zgodne z wymogami EAA.
Reprezentacja prawna
W przypadku sporów dotyczących dostępności, zapewnimy profesjonalną reprezentację przed organami administracji publicznej i sądami.
zaufanie klientów
Dlaczego firmy
wybierają naszą kancelarię?
Wybierając naszą kancelarię, zyskują Państwo partnera, który:
Jest jednym z nielicznych podmiotów na rynku oferującym wsparcie prawno-informatyczne.
Łączymy siłę ekspertów IT i zespołu prawnego, co pozwala na kompleksowe wsparcie i szerokie doradztwo przy wdrożeniach IT z asystą naszych specjalistów od cyberbezpieczeństwa.
Posiada doświadczenie i wiedzę, aby skutecznie zapewnić zgodność z wymogami EAA.
Nasz zespół łączy dogłębną znajomość przepisów z praktycznym doświadczeniem w implementacji rozwiązań zapewniających dostępność. Dzięki temu oferujemy nie tylko teoretyczne porady, ale przede wszystkim skuteczne i sprawdzone metody działania.
Zapewnia spokój ducha
Dzięki nam zyskują Państwo pewność, że wszystkie niezbędne kroki zostaną podjęte profesjonalnie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
“Z kancelaria IT współpracujemy od początku 2021 roku. Kancelaria IT dostarcza nam wsparcia w ramach stałej obsługi prawnej, które oceniamy bardzo dobrze. Są responsywni i zależy im na dobrej współpracy z klientem. W naszej współpracy doświadczyliśmy, że szczerze zależy im na naszym sukcesie.”
prezes zarządu

FAQ
Najczęściej
zadawane pytania
Potrzebują Państwo więcej informacji? Zapraszamy serdecznie do kontaktu.
Czas realizacji umowy zależy od jej złożoności. Standardowo, umowy są przygotowywane w ciągu 3–7 dni roboczych, w zależności od stopnia skomplikowania projektu i wymagań klienta. Proces ten może obejmować zarówno analizę prawną, jak i dostosowanie dokumentu do indywidualnych potrzeb klienta.
Tak, Kancelaria IT oferuje usługi ekspresowe dla pilnych zleceń. Usługa ta jest rozliczana według indywidualnej stawki godzinowej, ustalanej bezpośrednio z klientem, co pozwala na szybszą realizację zlecenia, dostosowaną do potrzeb klienta.
Tak, dla większych projektów i długoterminowej współpracy oferujemy możliwość ustalenia stałej kwoty (ryczałtu), która obejmuje określony zakres prac. Dzięki temu klient ma pełną kontrolę nad kosztami.
Tak, wymagana jest przedpłata w wysokości co najmniej 50% wartości zlecenia przed rozpoczęciem prac. W niektórych przypadkach możemy zażądać pełnej przedpłaty.
Oferujemy elastyczne formy rozliczeń: standardowo stosujemy stawkę godzinową. W przypadku większych projektów możliwe jest rozliczenie ryczałtowe. Możesz też zostać naszym stałym klientem i wykupić abonament miesięczny.
Tak, przy większych projektach możemy ustalić stałą kwotę ryczałtową, co daje pełną kontrolę nad kosztami, niezależnie od czasu poświęconego na realizację projektu.
Dodatkowe koszty mogą dotczyć, kosztów wysyłki lub dojazdu do siedziby klienta- spokojnie poinformujemy Cię!
Nie, wycena naszych usług jest bezpłatna i nie generuje żadnych dodatkowych opłat dla klienta.
Numer konta bankowego znajduje się na fakturze pro forma, która zostanie przesłana po akceptacji oferty.
W sprawach rozliczeń prosimy o kontakt z naszym działem księgowości pod adresem: ksiegowosc@kancelaria-it.pl.
Każda godzina przekraczająca ustaloną liczbę godzin będzie rozliczana według standardowej stawki z dokładnością do 10 min.
Kancelaria IT świadczy obsługę prawną w kilku językach, w tym polskim, angielskim, niemieckim oraz rosyjskim. Dzięki temu możemy efektywnie obsługiwać klientów międzynarodowych oraz współpracować z zagranicznymi podmiotami w ramach projektów o różnym zasięgu. Nasze usługi są dostosowane do potrzeb klientów wymagających obsługi w wymienionych językach. Jeśli potrzebujesz wsparcia w innym języku, prosimy o kontakt, aby ustalić dostępne opcje.